Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

ΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ?


Η αστυνομία απαγόρευσε τις πορείες το Σάββατο


Σε απαγόρευση των πορειών αύριο στο κέντρο της Αθήνας, προκειμένου να αποφευχθεί συνάντηση χρυσαυγιτών με μέλη αριστερών και αντιφασιστικών οργανώσεων, καθώς την ίδια ώρα προγραμματίζονται αντιφασιστικό συλλαλητήριο και εκδήλωση της Χ.Α. για τα Ίμια, προχώρησε η ΓΑΔΑ.
Θανάσης ΚούρκουλαςΘανάσης ΚούρκουλαςΕιδικότερα με απόφαση του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Αττικής, “οι συγκεντρώσεις που θα πραγματοποιηθούν αύριο Σάββατο στο Μνημείο Ιμίων (πλατεία Ρηγίλλης), στην πλατεία Συντάγματος και στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών, δε θα επιτραπεί να εξελιχθούν περαιτέρω σε πορείες, για λόγους δημόσιας ασφάλειας.”
Στις 6 το απόγευμα διοργανώνονται αντιφασιστικές και αντιρατσιστικές συγκεντρώσεις στην πλατεία Συντάγματος και στα Προπύλαια ενώ στις 7 η Χρυσή Αυγή απευθύνει κάλεσμα στο Μνημείο Ιμίων (πλατεία Ρηγίλλης).
Η ανακοίνωση της Κίνησης Ενωμένοι Ενάντια στο Ρατσισμό και τη Φασιστική Απειλή (ΚΕΕΡΦΑ) αναφέρει:
"Mε απόφαση του Γενικού Αστυνομικού Διευθυντή Αττικής υποστράτηγου Ν.Μιχαιρίνα απαγορεύονται οι αντιφασιστικές πορείες το Σάββατο 1 Φλεβάρη. Για άλλη μια φορά η Αστυνομία προχωράει στη κάλυψη των νεοναζί της Χρυσής Αυγής και σε απαγορεύσεις της δράσης των αντιφασιστών.
Έτσι, οι διμοιρίες των ΜΑΤ της ΕΛΑΣ θα φτιάξουν προστατευτικό κλοιό ώστε να παρελάσουν ανενόχλητα τα τάγματα εφόδου των νεοναζί της Χρυσής Αυγής στη Πλατεία Ρηγίλλης. Τους δίνουν το πράσινο φώς να κάνουν τη φασιστική τους παρασύναξη, να χύνουν το φασιστικό τους δηλητήριο παριστάνοντας τάχα τους πατριώτες ενώ στη πράξη επανεμφανίζονται τα τάγματα που δολοφόνησαν το Παύλο Φύσσα και τον Σαχζάτ Λουκμάν.
Την ίδια ώρα η απόφαση της ΓΑΔΑ απαγορεύει τις πορείες των αντιφασιστών από τα Προπύλαια και το Σύνταγμα για να κάνει πλάτες στους νεοναζί της Χρυσής Αυγής. Στη πράξη πρόκειται για απόφαση ματαίωσης των αντιφασιστικών δράσεων.
Πρόκειται για συνέχιση της τακτικής απαγορεύσεων των διαδηλώσεων της αριστεράς και των κινημάτων που εγκαινίασε η κυβέρνηση Σαμαρά στις 8 Γενάρη με την απαγόρευση της πορείας της ΑΝΤΑΡΣΥΑ την μέρα της φιέστας της ελληνικής προεδρίας της ΕΕ. Καλούμε την κυβέρνηση και την Αστυνομία να αποσύρουν την απαγόρευση σε βάρος των αντιφασιστών, να σταματήσουν την συνεργασία με τη Χρυσή Αυγή".
Newsroom Enet

Σεμινάρια ανάγνωσης του «Κεφαλαίου» του Μαρ



  
 
Το Παράρτημα Ελλάδας του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ οργανώνει σεμινάρια ανάγνωσης του Κεφαλαίου του Μαρξ. Τα σεμινάρια απευθύνονται σε όλες και όλους που ενδιαφέρονται να διαβάσουν και να κατανοήσουν σε βάθος το θεμελιώδες αυτό έργο.

Η διαδικασία θα είναι ανάγνωση του κειμένου από τις συμμετέχουσες και τους συμμετέχοντες και συζήτηση.

Την ομάδα διεύθυνσης του σεμιναρίου αποτελούν οι Γεράσιμος Κουζέλης, Σπύρος Λαπατσιώρας, Γιάννης Μηλιός και Θόδωρος Παρασκευόπουλος.

Δηλώσεις συμμετοχής στο e-mail στο kotini@rosalux.de έως τις 14 Φεβρουαρίου.

Τα σεμινάρια είναι δωρεάν. Θα πραγματοποιούνται κάθε Δευτέρα, 7-9 το απόγευμα, στο γραφείο του Ιδρύματος (Καλλιδρομίου 17, Εξάρχεια, 2ος όροφος) και θα αρχίσουν στις 24 Φεβρουαρίου.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας, καθώς δεν μπορούν να συμμετέχουν περισσότερα από 30 άτομα.

Από το tvxs.

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

ΕΙΝΑΙ USA


ΠΟΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ ΜΙ ΛΕΣ ΜΩΡΗ;


Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος: Το πείραμα της Μινεσότα



  
Κατά την διάρκεια του δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου, πολλοί Βρετανοί και Αμερικάνοι αρνητές συνείδησηςσυμμετείχαν εθελοντικά σε έρευνες για την ανάπτυξη της ιατρικής. Σε ένα πείραμα, νέοι Αμερικανοί έμειναν πεινασμένοι για έξι μήνες ώστε να αποφασίσουν οι ειδικοί πως θα αντιμετωπίσουν τις μάζες που λιμοκτονούσαν στην Ευρώπη.


Η προσφορά

Το 1944, ο 26χρονος Μάρσαλ Σάτον, ήταν ένας νεαρός ιδεαλιστής που ήθελε να αλλάξει τον κόσμο. Ως αρνητής συνείδησης δεν δέχθηκε να πολεμήσει αλλά δεν μπορούσε να μην αδράξει την ευκαιρία να βοηθήσει την χώρα του.

«Ήθελα να αντιμετωπίσω τον πόνο που βίωνε ο κόσμος εκείνη την περίοδο. Ήθελα να κάνω κάτι για την κοινωνία. Να τεθώ και εγώ σε κίνδυνο», δηλώνει στο BBC.

Ο κίνδυνος εμφανίστηκε μπροστά του υπό την μορφή μπροσούρας που παρουσίαζε την φωτογραφία παιδιών στο μέτωπο. «Θα πεινάσεις εσύ ώστε να σιτίζονται καλύτερα;» ρωτούσε η μπροσούρα. Ήταν κάλεσμα για εθελοντές που θα γίνονταν πειραματόζωα στο Πανεπιστήμιο της Μινεσότα.

Σε όλη την Ευρώπη ο κόσμος λιμοκτονούσε – στην Δανία, στην Ελλάδα, στην Ανατολική Ευρώπη, στην Σοβιετική Ένωση – και ο αμερικανικός στρατός ήθελε να βρει τον τρόπο να τους σιτίσει καλύτερα. Για να το πετύχει αυτό, όμως έπρεπε πρώτα να βρει υγιείς εθελοντές πρόθυμους να πεινάσουν.

Εκατοντάδες αρνητές συνείδησης έκαναν αίτηση προκειμένου να βοηθήσουν. Ο Σάτον ήταν ένας από τους 36 που επιλέχθηκαν. «Ένιωσα χρήσιμος. Εκατοντάδες δεν είχαν την ευκαιρία που είχα εγώ και έτσι αισθάνθηκα πολύ τυχερός», σχολίασε.

Το πείραμα

Το πείραμα ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 1944 και για τους πρώτους τρεις μήνες σιτίζονταν ώστε να φτάσουν στο ιδανικό βάρος τους. Κατόπιν εξετάζονταν. Μετά τα δελτία σίτισης άλλαξαν δραματικά και πολύ σύντομα το φαγητό τους έγινε εμμονή.«Έτρωγα ότι έπρεπε μέσα σε τρία λεπτά και μετά έφευγα. Δεν ήθελα να μείνω άλλο», περιέγραψε ο Σάτον αναφερόμενος στα καθημερινά γεύματα. «Κάποιοι που συμμετείχαν στο πείραμα έτρωγαν αργά για 20 λεπτά. Άλλοι διάβαζαν βιβλία μαγειρικής. Εγώ δεν το άντεχα», πρόσθεσε.

Οι 36 άντρες έτρωγαν δυο γεύματα την ημέρα. Όπως και οι άνθρωποι στην Ευρώπη, δεν έτρωγαν ποτέ κρέας και οι συνολικές θερμίδες είχαν υπολογιστεί στις 1800 ή και λιγότερες. Ο Σάτον μια μέρα πήρε την φίλη του και πήγαν για φαγητό στο ακριβότερο εστιατόριο της Μινεάπολης. «Ήθελα να την δω να τρώει, αλλά όταν ο σερβιτόρος έφερε το φαγητό εκείνη δεν μπορούσε. Εγώ εκνευρίστηκα που θα πλήρωνα τόσα χρήματα για ένα γεύμα και εκείνη δεν θα το έτρωγε», ανέφερε.

Το καθεστώς του πειράματος ήταν πολύ αυστηρό. Για έξι μήνες όπου έπρεπε να είναι πεινασμένοι, οι συμμετέχοντες έπρεπε να περπατούν ή να τρέχουν 36 χιλιόμετρα εβδομαδιαίως, καίγοντας 1000 θερμίδες περισσότερες από όσες κατανάλωναν καθημερινά. Η διαδρομή που ακολουθούσαν περνούσε δίπλα από φούρνους και άλλους πειρασμούς. Κάποιοι δεν άντεξαν και παραιτήθηκαν.

Όσοι έμειναν έχασαν το 25% του βάρους τους και πολλοί εμφάνισαν συμπτώματααναιμίας και πρησμένους αστραγάλους, όπως επίσης και απάθεια καιεξάντληση. Τα πλευρά τους ήταν πλέον εμφανή ενώ τα πόδια τους είχαν καταντήσει όσο λεπτά ήταν κάποτε τα χέρια τους. Επιπτώσεις στην ψυχολογία των συμμετεχόντων επίσης ήταν έκδηλες.

«Άμα μείνεις νηστικός για κάποιο διάστημα καταλήγεις φυτό. Δεν αισθανόμουν πόνο. Ένιωθα απλά πολύ αδύναμος. Οι σεξουαλικές επιθυμίες είχαν εξαφανιστεί», θυμάται ο Σάτον. Πολλοί κατέληξαν αγχώδεις και καταθλιπτικοί.

Ο καθένας, βέβαια, αντιδρούσε διαφορετικά. Ένας κατάφερε να διαβάσει για να πάρει πτυχίο νομικής. Ο Σάτον διάβαζε φιλοσοφία και θεολογία ενώ αντλούσε δύναμη από φίλους του στην εκκλησία. Κάποιοι άλλοι έτρωγαν απαγορευμένες τροφές μέχρι που οι ενοχές τους κέρδιζαν. Ένας άλλος έκοψε έχασε το δάχτυλό του κόβοντας ξύλα μη μπορώντας να εξηγήσει ούτε το πως ούτε το γιατί.

Το πείραμα ακόμη αποτελεί σημείο αναφοράς για τους ακαδημαϊκούς της διατροφολογίας όσον αφορά την σίτιση και τις διατροφικές διαταραχές, ενώ ακόμη εγείρει ερωτηματικά για το κατά πόσο τα ψυχολογικά προβλήματα μπορούν να αντιμετωπιστούν όταν κάποιος είναι πεινασμένος.

Εκτός χρόνου

Πριν τελειώσει το πείραμα και εξαχθούν συμπεράσματα, πολλά στρατόπεδα συγκέντρωσης των ναζί έκλεισαν. Όταν ο ανταποκριτής του BBC, Έντουαρντ Γουορντ, μπήκε στο στρατόπεδο του Μπουχενβαλντ, τον Απρίλιο του 1945 είδε ανθρώπους υποσιτισμένους. Εκείνοι άνοιγαν τις ντουλάπες και του έδειχναν τα στοιβαγμένα πτώματα που υπήρχαν μέσα. «Είναι μόνο οι χθεσινοί. Σήμερα θα είναι το ίδιο, και αύριο και μεθαύριο επίσης», του είπαν.

Τα αποτελέσματα του πειράματος ήρθαν αργοπορημένα για τα θύματα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Όμως θα μπορούσαν να εξάγουν συμπεράσματα και να βοηθήσουν άλλους στο μέλλον. Στο πλαίσιο αυτό, οι ερευνητές το 1946 κατέγραψαν τα πορίσματά τους στο βιβλίο «Άντρες και Πείνα».

Τους τελευταίους μήνες του πειράματος της Μινεσότα, οι συμμετέχοντες σιτίστηκαν έτσι ώστε να επιστρέψουν σε υγιή κατάσταση. Αλλά σε πολλές περιπτώσεις πέρασαν μήνες ή και χρόνια μέχρι να αναρρώσουν πλήρως.

Ο Σάτον όπως και άλλοι εθελοντές αργότερα βρέθηκαν στην Γάζα βοηθώντας πεινασμένους πρόσφυγες το 1949, ενώ αργότερα συμμετείχαν σε άλλες δράσεις στις ΗΠΑ. Πλέον ζει στην Βαλτιμόρη και δηλώνει ότι ήταν τιμή του που συμμετείχε στο πείραμα. 

Από το tvxs.

Πρόσεξε το επόμενο βήμα σου...

Μια εντυπωσιακή τρισδιάστατη απεικόνιση κοσμεί το δάπεδο της πλατείας Sergels torg της Στοκχόλμης. Είναι ένα έργο του Erik Johansson με τίτλο «Πρόσεξε το βήμα σου!» καθώς η πλατεία φαίνεται να περιμένει απλά ένα βήμα για να καταπιεί τους επισκέπτες. Η τρισδιάστατη ζωγραφιά δημιουργεί την ψευδαίσθηση του χάους.

Η ζωγραφιά είναι διαστάσεων 32 x 18 μέτρα και έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον ντόπιων και τουριστών. Όπως δηλώνει ο καλλιτέχνης, οι τρισδιάστατες χωγραφιές δεν είναι κάτι καινούριο, ωστόσο ο ίδιος επέλεξε να φάινεται σα φωτογραφία, ταιριαστή με τον περιβάλλοντα χώρο, ώστε να είναι πιο αληθοφανής.

Από Zoygla.

Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

ΕΙΝΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΤΟΥ


Παιχνίδια κατασκόπων στα χέρια των παιδιών


Αν νομίζετε ότι η εφαρμογή «Angry birds» που είναι από τις πιο διαδεδομένες σε κινητά smartphone είναι αθώα, κάνετε μεγάλο λάθος
Ειδικά για το παιχνίδι  «Angry Birds» που έχει μεγάλη ανταπόκριση στα παιδιά και μεγάλους, όταν αυτά  αρχίζουν να παίζουν , ρέουν στα δίκτυα επικοινωνίας στοιχεία από το μοντέλο της συσκευής και το μέγεθος της οθόνης έως προσωπικές πληροφορίες, όπως η ηλικία, το φύλο και η τοποθεσία. 
Μάλιστα, κάποιες εφαρμογή (apps) μπορούν να διαρρεύσουν ακόμη πιο ευαίσθητα δεδομένα όπως οι σεξουαλικές προτιμήσεις, ή εάν ο χρήστης συμμετέχει σε ανταλλαγές ερωτικών συντρόφων. 
Η NSA πάντως έχει ξεκαθαρίσει ότι οι πληροφορίες αυτές δεν συλλέγονται από τους Αμερικανούς, αλλά για εξωτερικούς στόχους «ύποπτους » για τρομοκρατία, ενώ οι σχεδιαστές των Angry Birds πάντως τονίζουν ότι «Τίποτα δεν αποδεικνύει ότι οι εταιρείες συνεργάζονται με τις μυστικές υπηρεσίες για να μοιράζονται δεδομένα, δεν έχουμε καμία εμπλοκή με τους συγκεκριμένους οργανισμούς» .
 
Πηγή: Guardian, New York Times

Τα... αέρια αγελάδων προκάλεσαν φωτιά

Τα... αέρια αγελάδων προκάλεσαν φωτιά


Το μεθάνιο που είχαν «εκπέμψει» 90 αγελάδες ευθύνεται, σύμφωνα με την Πυροσβεστική, για τη φωτιά που ξέσπασε σε μονάδα γαλακτοκομικών στο Ράσντορφ της γερμανικής Έσσης.

Η φυσική απελευθέρωση μεθανίου από τις αγελάδες είχε δημιουργήσει «σύννεφο» στον χώρο, σύμφωνα με την εκτίμηση της Πυροσβεστικής.

Σπίθα από μηχάνημα στην εγκατάσταση ανάφλεξε το αέριο, το οποίο εξερράγη και προκάλεσε φωτιά στην οροφή. Οι πυροσβέστες έσβησαν τη φωτιά πριν πάρει μεγάλη έκταση.

Στο περιστατικό υπέστη εγκαύματα μία αγελάδα.\

Από Zoygla.

Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

ΤΩΡΑ...?


ΚΑΝΟΝΑΣ Η ΒΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΩΘΗΣΕΙΣ

Ευθύνες στο Λιμενικό και την Αστυνομία
Εκθεση της γερμανικής οργάνωσης Pro Asyl, με δεκάδες συνεντεύξεις προσφύγων, καταγράφει παράνομες πρακτικές επαναπροώθησης προσφύγων και μεταναστών στο Αιγαίο και τον Εβρο. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μάλιστα, τονίζει ότι μπορεί «να ισοδυναμούν ακόμη και με βασανιστήρια»!
Οι διασωθέντες μετανάστες από το ναυάγιο στο Φαρμακονήσι Δωδεκανήσου κατήγγειλαν τους λιμενικούς ότι προσπάθησαν με βία να τους επαναπροωθήσουν στα τουρκικά χωρικά ύδατα  
Οι διασωθέντες μετανάστες από το ναυάγιο στο Φαρμακονήσι Δωδεκανήσου κατήγγειλαν τους λιμενικούς ότι προσπάθησαν με βία να τους επαναπροωθήσουν στα τουρκικά χωρικά ύδατα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η γερμανική οργάνωση εκθέτει διεθνώς την Ελλάδα. Το 2008 ανάλογη έκθεση οδήγησε στο εδώλιο λιμενικούς της Χίου για βασανισμό μεταναστών.
Στη φετινή έκθεσή της, η Pro Asyl αναφέρεται στη συνδρομή της Frontex στη φύλαξη των συνόρων, επισημαίνοντας προς την Κομισιόν ότι πρέπει να κινηθούν διαδικασίες για παραβίαση της απαγόρευσης συλλογικών απελάσεων, σύμφωνα με το άρθρο 19 του Χάρτη Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Ενδεικτικό είναι ότι ο Γκούντερ Μπούρκχαρντ, υπεύθυνος της επιστημονικής ομάδας, δήλωσε στο γερμανικό Τύπο, μετά τη διεξαγωγή της έρευνας, ότι «η Γερμανία προστατεύει σχεδόν το 100% των Σύρων προσφύγων, αλλά αυτό στην πράξη ισχύει για όσους καταφέρουν να φτάσουν». Γερμανικό τηλεοπτικό κανάλι (n.tv) σχολίασε ότι «η Γερμανία αναθέτει σε άλλους τη βρόμικη δουλειά της επαναπροώθησης».
 
Μαρτυρίες-κόλαφος

Η οργάνωση κατέγραψε μαρτυρίες από 49 Σύρους, 32 Αφγανούς, 5 Σομαλούς και 4 άτομα από την Ερυθραία. Καταγγέλλουν ότι σε αρκετές περιπτώσεις επαναπροωθήθηκαν σκάφη ή ολόκληρες ομάδες ανθρώπων «συλλογικά», δίχως μάλιστα να τους δώσουν την ευκαιρία να υποβάλουν αίτημα ασύλου και να εξεταστεί, όπως προβλέπεται από τη διεθνή νομοθεσία, κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Οι 76 από αυτούς απάντησαν ότι είχαν επαναπροωθηθεί μία φορά, οι 16 από τον Εβρο και οι 60 από το Αιγαίο. Οι περισσότεροι απάντησαν ότι είχαν επαναπροωθηθεί από το Φαρμακονήσι και ορισμένοι από τη Λέσβο, τη Χίο και τη Σάμο.
Ολοι τους υποστήριξαν ότι ενώ είχαν πατήσει σε ελληνικό έδαφος, τους επέστρεφαν στα νερά του Αιγαίου και μάλιστα υπό την απειλή όπλου. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων επισήμαναν ότι τους επιβίβασαν σε σκάφη που δεν ήταν αξιόπλοα, αφού πρώτα τους αφαιρούσαν τα ταξιδιωτικά τους έγγραφα.
Οσοι πέρασαν από το Φαρμακονήσι μιλούσαν για εξευτελισμό: εννέα άνδρες, Σύροι πρόσφυγες, όπως αναφέρει η έκθεση, «υπέστησαν τέτοιου είδους κακομεταχείριση, που ισοδυναμεί με βασανιστήριο».
Χαρακτηριστική είναι η περιγραφή ενός Σύρου, ο οποίος έφθασε στη Σάμο, όπου τον βρήκαν οι ελληνικές αρχές: «Χτυπούσαν άγρια τον Ντ. Εκείνος έκλαιγε και τους φώναζε στα αραβικά "δεν είμαι ζώο". Κι αυτοί του απαντούσαν "σταμάτα να μιλάς". Πολλές είναι οι αναφορές για επαναπροωθήσεις ανθρώπων αδιακρίτως, αρρώστων, ηλικιωμένων, εγκύων, ανηλίκων».
Ενας άλλος Σύρος, αναφερόμενος στις ελληνικές αρχές, λέει ότι «φορούσαν μάσκες. Μπορούσαμε να δούμε μόνο τα μάτια τους. Πυροβόλησαν τρεις, τέσσερις φορές στον αέρα, κι ανέβηκαν στο σκάφος. Εμείς σηκώσαμε τα χέρια ψηλά. Τραβούσαν τις γυναίκες από τα μαλλιά. Δεν καταλαβαίναμε τι έλεγαν. Μετά μας έβαλαν να γονατίσουμε. Μας πήραν τα λεφτά. Πέταξαν τις βαλίτσες και τα κινητά μας τηλέφωνα στη θάλασσα». Ο ίδιος αναφέρει ότι το σκάφος τους οδηγήθηκε στα τουρκικά νερά. Εκεί κατέστρεψαν τον κινητήρα του και τους άφησαν να πλέουν...
Το κύριο πόρισμα της έρευνας αναφέρει ότι οι παράνομες επαναπροωθήσεις από τα θαλάσσια σύνορά μας αποτελούν συχνό και μάλιστα συστηματικό φαινόμενο: «Τα θύματα στην πλειονότητά τους είναι πρόσφυγες από τη Συρία, άνδρες, γυναίκες, βρέφη και παιδιά. Ανάμεσά τους είναι άνθρωποι που πάσχουν από σοβαρές ασθένειες και προσπαθούν να προσεγγίσουν την Ευρώπη για να αναζητήσουν διεθνή προστασία, να επανενωθούν με τις οικογένειές τους που ζουν στη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Σουηδία και πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη».
Κι ενώ η Ευρωπαϊκή Ενωση δημόσια αναλαμβάνει δεσμεύσεις για τη στήριξη των Σύρων προσφύγων και τα στοιχειώδη δικαιώματά τους, η γερμανική οργάνωση διευκρινίζει ότι αυτά καταπατούνται στα ελληνικά σύνορα. Σύμφωνα δε με τις μαρτυρίες όσων μίλησαν, για τις ομάδες που ταξίδευαν μαζί τους, ο αριθμός των ανθρώπων που απωθήθηκε πρόσφατα ξεπερνά τους 2.000.
Η Pro Asyl κατηγορεί την ελληνική κυβέρνηση, το Λιμενικό και τη συνοριακή Αστυνομία. Αναφέρει ότι στη χώρα μας το σύστημα ασύλου και μετανάστευσης βασίζεται στη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά οι αρμόδιοι στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες κρατούν στάση σιωπής σχετικά με τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, στις οποίες εμπλέκονται το ελληνικό Λιμενικό και η Αστυνομία.
Επίσης στην έκθεση υποστηρίζεται ότι η αλλαγή των δρόμων της μετανάστευσης από την περιοχή του Εβρου προς το Αιγαίο, μετά το κλείσιμο των περασμάτων στον Εβρο, είχε αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους το καλοκαίρι του 2012 149 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους Σύροι και Αφγανοί, μεταξύ των οποίων παιδιά και έγκυοι.
 
Καταδίκη δύο λιμενικών

Ενα μήνα πριν, στις 26 Νοεμβρίου, το πενταμελές Ναυτοδικείο Πειραιά καταδίκασε δύο από τους τρεις λιμενικούς, οι οποίοι κατηγορήθηκαν για βασανιστήρια και συγκεκριμένα ότι εφάρμοζαν σε πρόσφυγα τη μέθοδο αποκλεισμού της αναπνοής (υγρό και στεγνό υποβρύχιο), καθώς και της εικονικής εκτέλεσης κι άλλες βαριές προσβολές της ανθρώπινης αξιοπρέπειας. Ο συγκεκριμένος πρόσφυγας μόλις είχε εισέλθει στη χώρα μας από τα νερά του Αιγαίου. Οπως ανέφερε στην καταγγελία του, όλα αυτά συνέβησαν στη διάρκεια της μεταφοράς του από τη θάλασσα στο λιμάνι της Χίου.
Τα βασανιστήρια που προαναφέρθηκαν είχε καταγγείλει η «Ομάδα Δικηγόρων για τα Δικαιώματα Προσφύγων και Μεταναστών». Οι δύο κατηγορούμενοι καταδικάστηκαν σε ποινές κάθειρξης 6 ετών και φυλάκισης 3 ετών με ανασταλτικό χαρακτήρα.
Σε ανακοίνωσή της, η ομάδα δικηγόρων ανέφερε ότι η απόφαση αποτελεί ένα μήνυμα αποτροπής εγκληματικών συμπεριφορών εις βάρος προσφύγων, για τις οποίες δυστυχώς έχουν κατηγορηθεί μέλη του Λιμενικού Σώματος, ενός σώματος ασφαλείας που κατηγορήθηκε αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια.
Θύμισαν την περίπτωση των ρατσιστικών συνθημάτων, στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου 2010, από μέλη των ΟΥΚ, την περίπτωση βιασμού με κλομπ Τούρκου πρόσφυγα τον Μάιο του 2001, την ανάδειξη στενών σχέσεων ανάμεσα σε άνδρες του Λιμενικού και τη Χρυσή Αυγή, με την ανεύρεση φωτοτυπημένων προκηρύξεων της Χρυσής Αυγής στο πίσω μέρος εγγράφων του Λιμενικού.
Επίσης πρόσφατες είναι οι καταγγελίες από την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, για παράνομη επαναπροώθηση 150 Σύρων προσφύγων, που αγνοείται η τύχη τους μέχρι σήμερα.

Από το Enet.gr

Οργή από την οικογένεια Φύσσα για τους χρυσαυγίτες

Οργή από την οικογένεια Φύσσα για τους χρυσαυγίτες

Η οικογένεια αλλά και οι φίλοι του Παύλου Φύσσα, εξέφρασαν σήμερα με ανακοίνωσή τους τον αποτροπιασμό τους για τη χθεσινή παρέλαση χρυσαυγιτών στο Κερατσίνι και την απόπειρα οπαδών του κόμματος να κατεβάσουν πανό που είχε αναρτηθεί προς τιμήν του δολοφονημένου Παύλου.

Όπως αναφέρει η οικογένεια: «οπαδοί της ΧΑ πλησίασαν το σπίτι της, που βρίσκεται κοντά στο σημείο της δολοφονίας, και απείλησαν τους ίδιους, πληγώνοντας την οικογένεια και βεβηλώνοντας τη μνήμη του δολοφονηθέντος».

Παράλληλα οι συγγενείς και φίλοι του Παύλου Φύσσα καταγγέλλουν πως «με την πράξη τους οι οπαδοί της ΧΑ στόχευαν στην τρομοκράτηση της οικογένειας και της ελληνικής κοινωνίας, και ζητούν την καταδίκη ενεργειών ανθρώπων που υπερασπίζονται τις πράξεις των κοινών δολοφόνων».

Από  Zoygla.

Σάββατο, 25 Ιανουαρίου 2014

WANTED ΜΟΝΟ ΓΙΑ 4,00 ΕΥΡΩ


Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας



Έργα στους δρόμους της πόλης από καλλιτέχνες που δεν εγκλωβίζονται σε μια gallery.
Sonke
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
Tα παραμυθένια πλάσματα του κατά κόσμον Αλέκου Σκουταριώτη, βρίσκονται σε πάρα πολλά σημεία του κέντρου και η ασπρόμαυρη τεχνική του σε συνδυασμό με τις κόκκινες λεπτομέρειες που συχνά χρησιμοποιεί, δημιουργούν ένα πολύ ιδιαίτερο εφέ. Ρομαντικά σχέδια από τον άνθρωπο που ξεκίνησε να ομορφαίνει το άστυ εξαιτίας μιας ερωτικής απογοήτευσης. Αυτό το θλιμμένο δίχρωμο κορίτσι του με τα πλούσια καμπυλωτά μαλλιά βρίσκεται στο μικρό πάρκινγκ απέναντι από την είσοδο του Λαίς.
Woozy
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
To ” Colorful tsounami” επιβεβαιώνει το όνομα του με τα άπειρα χρώματα που έχει χρησιμοποιήσει ο Βαγγέλης Χούρσογλου σε αυτή την τοιχογραφία διαστάσεων 20 x 12m. Παρότι το συγκεκριμένο του έργο μπορεί να μην ξεπερνάει σε φήμη το επίσης δικό του ”Colorful warrior”, που βρίσκεται στο σταθμό μοναστηράκι, έχει ως ατού το ότι βρίσκεται στον τοίχο μιας πολυκατοικίας τον οποίο μπορούν να χαζέψουν οι λιλιπούτειοι μαθητές του 64ο δημοτικού σχολείου Αθηνών από το προαύλιο τους.
ΑΣΚΤ
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
Εμπνευσμένο από το έργο του Albrecht Dürer αποτελείται από τα επιβλητικά ενωμένα χέρια που προσεύχονται πάνω από τα σταθμευμένα αμάξια στην οδό Πειραιώς 20, δίπλα από το ξενοδοχείο Vienna. Φιλοτεχνήθηκε από τον Παύλο Τσάκωνα στο πλαίσιο της συνεργασίας του ΥΠΕΚΑ και της ΑΣΚΤ για το πρόγραμμα «Τέχνη και Δημόσιος χώρος, Ζωγραφική επί τυφλών όψεων κτιρίων της Αθήνας», χρειάστηκε 25 μέρες για να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2011 και από τότε καθηλώνει όσους υψώνουν το βλέμμα ανεβαίνοντας προς την πλατεία Ομονοίας.
WD
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
To ψευδώνυμο του, καταγόμενου από το εξωτικό Μπαλί, street artιist επιβεβαιώνεται σε αυτό το installation ιδανικά τοποθετημένο στην οδό Τζαβέλλα. O Wild Drawing μας παρουσιάζει τον παραπάνω ιδιόμορφο κουκουλοφόρο με μια μολότοφ ανά χείρας να μας καλωσορίζει στην πόλη όπου η μάχη αστυνομίας και διαδηλωτών έχει γράψει τη δική της ιστορία στους δρόμους του κέντρου, πόσο μάλλον στον συγκεκριμένο που διασταυρώνεται με την Θεμιστοκλέους και την Μεσολογγίου.
Vasmou
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
Στον ίδιο τοίχο, συντροφιά στον κουκουλοφόρο κάνει μια ανάλαφρη φιγούρα του Αλέξανδρου Βασμουλάκη, η οποία με την πάροδο των χρόνων έχει δεχτεί αρκετούς βανδαλισμούς, αφού δεν έχει γλιτώσει από spray που έφθειραν  διάφορα σημεία της. Ωστόσο δύσκολα μπορεί να αφαιρέσει κανείς την ονειροπόλα διάθεση από αυτό το σχετικά μικρό έργο για τα δεδομένα του περί ου ο λόγος καλλιτέχνη, που μας έχει συνηθίσει στο να σχεδιάζει τεράστιες επιφάνειες των τοίχων της Αθήνας.
Ino
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
Ακόμη ένα mural στην οδό Πειραιώς η οποία έχει να δείξει πολλά όσον αφορά το street art της πόλης, ιδίως από το Τεχνόπολις και κάτω. Ένας ακόμη απόφοιτος της σχολής καλών τεχνών είναι αυτός που σχεδίασε το ”Access control”, με μια sci fi αισθητική που τραβά την προσοχή όσων κοντοστέκονται ή όσων περιμένουν λεωφορείο στην ακριβώς απέναντι στάση κάτω από το φωταέριο και χαζεύουν το ζωγραφισμένο μάτι που απειλείται – μάλλον – από το απροσδιόριστο μηχάνημα που το πλησιάζει.
SΤMTS
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
To hipster μωρό που μας βγάζει τη γλώσσα, έχει ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα έχοντας βρεθεί στις σελίδες της Guardian και των Νew Υοrk Times. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Stamatis που αγαπά να γεμίζει την πόλη με παιδικές φάτσες γιατί, όπως λέει, αποπνέουν κάτι αθώο, ανέμελο και μαγικό. Αν και το πολιτικό σύνθημα που έχει προστεθεί από πάνω του ίσως και να απορροφά κάτι από αυτή την ανεμελιά, ωστόσο αποδίδει στο σύνολο ένα ρεαλιστικό urban στοιχείο.
ΜΒ
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
Το εντυπωσιακό έργο του Βασίλη Μαργκοσιάν με τίτλο ”Δεν λέω, καλά περνάω”, βρίσκεται επί της Μ. Αλεξάνδρου και Μυκηνών γωνία. Ολοκληρώθηκε λίγο πριν φύγει το 2013 και προφανώς ο τίτλος εμπεριέχει μια δόση ειρωνείας που μπορεί κανείς να την διακρίνει ακόμη και με μια γρήγορη ματιά, εστιάζοντας απλά στον εγκλωβισμένο άνθρωπο, του οποίου εξέχει μόνο  το κεφάλι μέσα από το κλουβί στο οποίο είναι κλεισμένος.
HOPE
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
O γνωστός εικαστικός και performer τοποθέτησε το συγκεκριμένο του έργο στην οδό του αγοραίου έρωτα, στην Ιάσωνος του Μεταξουργείου. Με μότο του το ”κατέστρεψε τα πάντα, για να δημιουργήσεις κάτι καινούργιο”,  ο δικηγόρος που έκανε στροφή στην τέχνη, χρησιμοποιεί για άλλη μια φορά αλλοιωμένες φιγούρες της αρχαιότητας, ενώ το graffiti ακριβώς από κάτω, γραμμένο προφανώς από κάποιον φίλαθλο του Ηρακλείου, επιβεβαιώνει την άποψή του πως η streetart είναι  τόσο δημόσια όσο και διαδραστική.
MORA
Perierga.gr - Τα καλύτερα γκράφιτι της Αθήνας!
Ψηλά στα Εξάρχεια, στον πεζόδρομου της οδού Μεθώνης συναντάς αυτό την ασπρόμαυρη γυναικεία φιγούρα που μοιάζει σαν βγαλμένη από κάποιο ιαπωνικό manga. Αυτή η πρώτη εντύπωση όμως θα αλλάξει αν την τραβήξεις φωτογραφία και την επεξεργαστείς στο Photoshop ως negative, αφού θα πάρει τα χρώματα που κανονικά θα είχε. Η δημιουργός με αυτή την τεχνική καταφέρνει να μην μας δώσει το έκθεμα της στο πιάτο και μας κάνει να θαυμάσουμε το πόσο catchy ήταν η ιδέα της, που αν και έχει εμφανιστεί σε πόλεις του εξωτερικού, στην Ελλάδα δεν έχει διαδοθεί ακόμα. Η ΜORA  λοιπόν, μας έπιασε στον ύπνο.
πηγή: propaganda.gr

Διαβάζουν μυθιστορήματα μπροστά σε κοινό φορώντας μόνο το άρωμά τους


«Naked Girls Reading»: αυτός είναι ο τίτλος του ανατρεπτικού show που παρουσιάζεται τα τελευταία χρόνια σε πόλεις όπως το Λονδίνο, η Νέα Υόρκη, η Μελβούρνη, το Λος Άντζελες το Cape Town, το Σικάγο και το Austin.



Η επικεφαλής του show, Sophia St. Villier και οι φίλες- συνεργάτιδές της, διαβάζουν μυθιστορήματα, ποιήματα και διάφορα άλλα λογοτεχνικά έργα, ούσες εντελώς γυμνές.



Η παράσταση διαρκεί δυόμιση ώρες και οι θεατές μπορούν κατά τη διάρκειά της να απολαύσουν το ποτό τους, φορώντας -ωστόσο- τα ρούχα τους.

Από το Zoygla.

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

ΤΙ ΤΥΧΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙΣ ΡΕ ΑΝΓΚΕΛΑ...;


ΛΕΦΤΑ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΟΡΠΑΝΕ...


Η ιστορία του Φρίσμπι

O Γουόλτερ Μόρισον παρουσιάζει το πρώτο πλαστικό φρίσμπι του
O Γουόλτερ Μόρισον παρουσιάζει το πρώτο πλαστικό φρίσμπι του
Στις 23 Ιανουαρίου 1957 η εταιρεία "Wham-O" λανσάρει στην αμερικανική αγορά το Φρίσμπι (Frisbee), όπως το γνωρίζουμε σήμερα. Δηλαδή, τον ελαφρύ πλαστικό ιπτάμενο δισκάκι, με τις αεροδυναμικές προδιαγραφές, το οποίο πετιέται στον αέρα από τον ένα παίκτη, με σκοπό να τον πιάσει ο άλλος με το ένα χέρι, προτού πέσει στο έδαφος.
Σύμφωνα με το μύθο, το παιγνίδι άρχισε να παίζεται στο Γιέιλ στις αρχές του 19ου αιώνα, όταν ένα φοιτητής, ο Ελίχου Φρίσμπι, άρπαξε ένα δίσκο σερβιρίσματος και τον πέταξε από το παράθυρο του δωματίου του στην αυλή του ονομαστού αμερικανικού πανεπιστημίου.
Πιο πιστευτή είναι η εκδοχή ότι το παιχνίδι πήρε το όνομά του από τους φούρνους Φρίσμπι, που προμήθευαν με πίττες τα κολλέγια της Νέας Αγγλίας. Οι κολεγιόπαιδες έπαιρναν τα άδεια τενεκεδένια δισκάκια από τις πίττες, τα πετούσαν στον αέρα και τα έπιαναν με το ένα χέρι, περνώντας ώρες χαράς και διασκέδασης.
Το 1948 ο πολιτικός μηχανικός Γουόλτερ Φρέντερικ Μόρισον κατασκεύασε το πρώτο πλαστικό φρίζμπι, που ήταν πιο ακριβές από την τενεκεδένια εκδοχή του και πετούσε πιο μακριά. Το ονόμασε Ο δίσκος του Πλούτωνα, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί την ουφομανία, που κυριαρχούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες στη δεκαετία του '50.
Το 1955 μια εταιρεία παιγνιδιών, η Wham-O, που είχε λανσάρει μεταξύ άλλων το Χούλα-Χουπ, αγοράζει τα δικαιώματα του παιγνιδιού από τον Μόρισσον αντί ενός εκατομμυρίου δολαρίων. Η εταιρεία κατοχυρώνει το όνομα Φρίσμπι και αφού κατασκευάζει 100.000.000 κομμάτια, πουλά τα δικαιώματα στη γνωστή εταιρεία παιγνιδιών Mattel, στην οποία ανήκουν σήμερα.


ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr

Αμερικανική κοινότητα ζει ακόμη όπως στη δεκαετία του ‘50


Μπορεί σήμερα το ημερολόγιο να δείχνει έτος 2014, αλλά για τα μέλη της αμερικανικής κοινότητας Rockabilly ο χρόνος έχει σταματήσει στο 1951.





Από τα ρούχα που φορούν οι άνθρωποι, μέχρι τα σπίτια στα οποία μένουν και τα αυτοκίνητα που οδηγούν τίποτα δε θυμίζει την σύγχρονη εποχή, αλλά τα fifties.





Οι φωτογραφίες είναι πραγματικά υπέροχες!






Από το Zoygla.

Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΜΩΡΑ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΚΙΝΗΤΑ


ΑΝΑΠΤΥΞΗ; ΠΟΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ?


Ο Μπεσαμέλιος αντικατέστησε τον Παστίτσιο


Το έργο του «γέροντα Παστίτσιου» ανέλαβε να συνεχίσει ο «Γέρων Μπεσαμέλιος» ο οποίος στην προσωπική του σελίδα στο Facebook έχει συγκεντρώσει πάνω από 1600 υποστηρικτές.
Ο Μπεσαμέλιος στο διαδικτυακό του «μανιφέστο» αναφέρει μεταξύ άλλων πως «το πρόβλημα δεν είναι ο (πεθαμένος) γέρων Παΐσιος. Το πρόβλημα δεν είναι καν αυτά που έλεγε (εντάξει είναι, αλλά αμελητέο). Το πρόβλημα δεν είναι ούτε εκείνοι που τον αγαπούν, τον πιστεύουν και θεωρούν πως έκανε θαύματα. Όπως δεν είναι πρόβλημα ο Χριστός ή ο Θεός. Το πρόβλημα είναι η Εκκλησία Α.Ε. και το συνεχές ανακάτωμά της με την εκπαίδευση, το Κράτος και τις ελευθερίες των ανθρώπων».
Στην σελίδα εμφανίζεται φωτογραφία του αγιορείτη μοναχού επεξεργασμένη στην οποία εικονίζεται να κρατά μια συσκευασία μπεσαμέλ.
Υπενθυμίζεται ότι ο «γέροντας Παστίτσιος» καταδικάστηκε πρόσφατα σε δεκάμηνη φυλάκιση για προσβολή θρησκεύματος μετά από ερώτηση στην Βουλή του προφυλακισμένου χρυσαυγίτη βουλευτή, Χρήστου Παππά. 

Από ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ.

«Ζωγραφίζοντας» στους τοίχους με…σκιές!



Ο Έλληνας καλλιτέχνης Teodosio Sectio Aurea δημιουργεί περίτεχνα γλυπτά σιδήρου που, με την πρώτη ματιά, μπορεί να μοιάζουν ότι είναι μια μπερδεμένη μάζα από μέταλλο και σύρμα. Αλλά όταν αυτά τοποθετηθούν κοντά σε μια πηγή φωτός και στον σωστό προσανατολισμό, οι σκιές που εμφανίζονται είναι μαγικές και αξιοθαύμαστες. Ο αυτοδίδακτος καλλιτέχνης από την Αθήνα σπάει το πρότυπο σύστημα της αντίληψης και δείχνει μέσα από το παιχνίδι των σκιών την ελκυστική πλευρά της πραγματικότητας.
perierga.gr - "Ζωγραφίζοντας" στους τοίχους με...σκιές!
Κάθε έργο του δημιουργεί μια εντελώς απροσδόκητη σκιά, η οποία έχει μια φιλοσοφική σύνδεση με την πηγή της. Από εκεί που δεν το περιμένεις μια μάζα… παλιοσίδερα μεταμορφώνεται σε μια αισθησιακή γυναίκα, σε ένα ζευγάρι που απολαμβάνει μια αγκαλιά, ακόμα και σε μια χορεύτρια! Τα έργα του Teodosio διαφέρουν σημαντικά ως προς το περιεχόμενο, από όμορφες ερωτικές γυναίκες μέχρι αναπαράσταση με σκιές γνωστών αριστουργημάτων των Πικάσο, da Vinci και Michelangelo.
perierga.gr - "Ζωγραφίζοντας" στους τοίχους με...σκιές!
perierga.gr - "Ζωγραφίζοντας" στους τοίχους με...σκιές!
perierga.gr - "Ζωγραφίζοντας" στους τοίχους με...σκιές!
perierga.gr - "Ζωγραφίζοντας" στους τοίχους με...σκιές!
perierga.gr - "Ζωγραφίζοντας" στους τοίχους με...σκιές!
Από το Perierga.gr

Δευτέρα, 20 Ιανουαρίου 2014

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΙΟ ΣΑΤΙΡΙΚΟ... ΚΥΡΙΕ.


Το τέλος των passwords


ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΤΕΛΙΚΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΑ Η ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΠΟΥ ΘΑ ΥΙΟΘΕΤΗΘΟΥΝ, ΟΛΑ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ: ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΣΤΕΛΛΟΝΤΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕΣΩ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΝΤΑΙ ΤΟΠΙΚΑ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΛΕΙΔΙΑ ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΘΟΥΝ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΛΑΠΕΙ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ
Η πληκτρολόγηση κωδικών πρόσβασης (passwords) σε συσκευές, όπως τα κινητά, τα tablets και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, μπορεί σύντομα να σπαταλούν λιγότερο από το χρόνο μας, μειώνοντας ταυτόχρονα και την ανησυχία μας για παραβίαση των προσωπικών μας δεδομένων στις online υπηρεσίες.
Την περασμένη εβδομάδα, στη διεθνή έκθεση ηλεκτρονικών CES 2014 στο Λας Βέγκας των ΗΠΑ, πολλές εταιρείες παρουσίασαν τεχνολογίες που αποχαιρετούν τους κωδικούς πρόσβασης και καλωσορίζουν τις τεχνολογίες ταυτοποίησης μέσω δακτυλικών αποτυπωμάτων, της ίριδας του ματιού ή άλλων ευφάνταστων τρόπων. Κάποιες από αυτές τις τεχνολογίες θα είναι διαθέσιμες μέσα στο τρέχον έτος, ενώ άλλες πρόκειται να ενσωματωθούν σε υπολογιστές, tablets και τηλέφωνα του μέλλοντος.
Οι ειδικοί σε θέματα ασφαλείας στο Διαδίκτυο υποστηρίζουν εδώ και πολύ καιρό ότι οι κωδικοί πρόσβασης αδυνατούν να διαφυλάξουν τα προσωπικά μας δεδομένα. Ελλείψει, όμως, άλλων αποτελεσματικότερων εναλλακτικών, τα passwords ήρθαν και κυριάρχησαν στην ψηφιακή ζωή.
Κενά ασφαλείας
Δύο βασικά μειονεκτήματα που έχουν τα passwords είναι, αφ' ενός, ότι οι χρήστες δυσκολεύονται να τα θυμηθούν και συχνά αναγκάζονται να τα επαναχρησιμοποιούν σε διάφορους λογαριασμούς και συσκευές, και, αφ' ετέρου, οι εταιρείες τα αποθηκεύουν σε κεντρικές βάσεις δεδομένων, που συχνά στοχοποιούνται από εγκληματίες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση της Adobe, καθώς τον Οκτώβριο του 2013 χάκερ κατάφεραν να κλέψουν πάνω από 150 εκατ. usernames και passwords, ενώ παρόμοιες παραβιάσεις σημειώθηκαν και σε άλλες εταιρείες, όπως η Evernote και το LinkedIn.
Το YubiKey Neo της YubicoΤο YubiKey Neo της YubicoΜία από τις νέες τεχνολογίες που παρουσιάστηκαν στη CES 2014 και υπόσχονται να καταργήσουν τα passwords, είναι το YubiKey Neo της Yubico, μία συσκευή ταυτοποίησης που μοιάζει με USB. Το YubiKey Neo λειτουργεί με πρωτόκολλο U2F, το οποίο αναπτύσσει η Google, ενώ οι εργαζόμενοί της χρησιμοποιούν ήδη τη συσκευή για να έχουν πρόσβαση στα εσωτερικά συστήματα της εταιρείας.
Ο χρήστης εισάγει τη συσκευή Neo στη θύρα USB του ηλεκτρονικού του υπολογιστή ή την ακουμπάει πάνω στο κινητό του τηλέφωνο, όταν χρειαστεί να συνδεθεί σε μία εφαρμογή ή μία online υπηρεσία. Μία βοηθητική εφαρμογή στο κινητό ή ο περιηγητής Chrome στον υπολογιστή χρησιμοποιεί το τσιπ ασφαλείας που βρίσκεται μέσα στο Neo, για να ανταλλάξει κλειδιά κρυπτογράφησης με την υπηρεσία, καθώς ο χρήστης εισάγει ένα μικρό ΡΙΝ.
Παρ' όλο που η συγκεκριμένη συσκευή απαιτεί νέα συστήματα hardware και σύνδεσης, η Yubico, η Google και άλλοι συνεργάτες τους προσπαθούν να πείσουν τις εταιρείες και τους κατασκευαστές περιηγητών να υιοθετήσουν την τεχνολογία. Μεγάλες εταιρείες, όπως για παράδειγμα οι τράπεζες, θα μπορούσαν να υιοθετήσουν τη συγκεκριμένη τεχνολογία, καθώς φαίνεται να προσφέρει τη σωστή ισορροπία ανάμεσα στην υψηλή ασφάλεια και την ευκολία για τους πελάτες. Το YubiKey Neo αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στη χρονιά, όταν θα έχει βελτιστοποιηθεί το πρωτόκολλο U2F, και η τιμή του υπολογίζεται στα 50 δολάρια.
Πέρα από τη Yubico όμως, υπήρξαν και άλλες εταιρείες στη CES που παρουσίασαν νέους τρόπους ταυτοποίησης του χρήστη, κυρίως με τη χρήση βιομετρικών δεδομένων.
Η τεχνολογία των δακτυλικών αποτυπωμάτων ως ταυτοποίηση των βιομετρικών χαρακτηριστικών είναι σχεδόν καινούργια, αλλά σύμφωνα με την εταιρεία Validity, που απέκτησε η Synaptics τον περασμένο Οκτώβριο, η τεχνολογία σάρωσης είναι αρκετά ώριμη, ώστε να μπορέσει να εδραιωθεί, και την αρχή φαίνεται πως έκανε η Apple με την ενσωμάτωση της ανάγνωσης δακτυλικών αποτυπωμάτων στο νέο iPhone 5S.
Η Synaptics κατασκευάζει ήδη συστήματα ανάγνωσης δακτυλικών αποτυπωμάτων, που έχουν ενσωματωθεί σε επαγγελματικά laptops και το smartphone HTC One Max, αλλά στη CES παρουσίασε πιο συμπιεσμένους αισθητήρες, οι οποίοι είναι ευκολότεροι στη χρήση. Οι συγκεκριμένοι αισθητήρες αναγνωρίζουν το αποτύπωμα με ένα ελαφρύ χτύπημα και μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα κουμπί ή ακόμα και κάτω από το τζάμι ενός smartphone, ακριβώς δίπλα από την οθόνη.
Το βραχιόλι NymiΤο βραχιόλι NymiΟι συσκευές ταυτοποίησης μπορεί να οδηγήσουν όμως και σε νέες μορφές εξατομίκευσης, σύμφωνα με τον Andrew D'Souza, πρόεδρο της Bionym, που κατασκευάζει το βραχιόλι Nymi, το οποίο μπορεί να επαληθεύσει την ταυτότητα των χρηστών κινητών τηλεφώνων από το χτύπο της καρδιάς τους. Μάλιστα, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, μέσα στη χρονιά η Bionym θα ανακοινώσει επισήμως τη συνεργασία της με εταιρείες πληρωμών, λιανικού εμπορίου, αλλά και διαδικτυακές εταιρείες που θα δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να χρησιμοποιούν το Nymi αντί για κωδικούς πρόσβασης.
Ακόμη μία καινοτόμος τεχνολογία που παρουσιάστηκε στη CES, ήταν αυτή της σάρωσης του ματιού, που παρέχει πρόσβαση στον ηλεκτρονικό υπολογιστή και σε online λογαριασμούς. Πρόκειται για την τεχνολογία του Myris, μιας κυκλικής συσκευής στο μέγεθος ενός mouse, που συνδέεται στον υπολογιστή με καλώδιο USB.
Ο χρήστης του Myris το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να κοιτάξει σε ένα μικρό καθρέφτη στο κάτω μέρος της συσκευής για 15 δευτερόλεπτα και μία υπέρυθρη βιντεοκάμερα ελέγχει 240 σημεία της ίριδας. Μόλις ανιχνεύσει την ατομική υπογραφή του χρήστη, ένα βοηθητικό λογισμικό εισάγει τους κωδικούς στις ιστοσελίδες ή ξεκλειδώνει τον υπολογιστή με λειτουργικά Windows, Mac ή Chrome.
Το Myris αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά μέσα στο πρώτο μισό του 2014, αλλά η μαμά-εταιρεία EyeLock δεν έχει ανακοινώσει ακόμα την τιμή του. Το μόνο που ανακοίνωσε είναι ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ενσωματώσει την τεχνολογία σε κάποια PC και tablets.
Εταιρεία-ομπρέλα
Η Synaptics, η Yubico και η EyeLock αναπτύσσουν τα συγκεκριμένα συστήματα κάτω από την ομπρέλα της FIDO Alliance, που διασφαλίζει ότι οι εν λόγω τεχνολογίες μπορούν να συνεργαστούν μεταξύ τους. Η FIDO υποστηρίζει μεγάλες εταιρείες, όπως η Google, η Microsoft, το PayPal, η Lenovo και η MasterCard, ενώ ενέκρινε και το πρωτόκολλο U2F της Google.
Πάντως, όποια και αν είναι τα τελικά πρωτόκολλα που θα υιοθετήσει η FIDO, όλα θα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: τα δακτυλικά αποτυπώματα του χρήστη ή το μοναδικό αναγνωριστικό οποιασδήποτε USB συσκευής δεν θα στέλνονται πουθενά στο Διαδίκτυο, αλλά θα ελέγχονται τοπικά. Το μόνο που θα μεταφέρεται μέσω Διαδικτύου θα είναι τα κλειδιά κρυπτογράφησης που δεν μπορούν να αποκρυπτογραφηθούν, για να κλαπεί η ταυτότητα του χρήστη.
Πηγή: ΜΙΤ Technology Review