Τάσος Γιαννόπουλος:
Για το «μενού» της εργοδοτικής ασυδοσίας σε βάρος των διανομέων (ντελίβερι, κούριερ) έχουμε γράψει πολλές φορές (εδώ τα σχετικά δημοσιεύματα του Left.gr). Τα χρόνια της κρίσης και εν μέσω της συνολικής απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, οι συνθήκες εργασίας των περίπου 20.000 διανομέων της χώρας έγιναν ακόμη χειρότερες, με αποτέλεσμα την πρόκληση όλο και περισσότερων εργατικών ατυχημάτων (πολλά από τα οποία δεν δηλώνονται καν ως τέτοια) που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές.
Ζωές νέων ανθρώπων αλλά και μεγαλύτερων, οι οποίοι λόγω της κρίσης χρησιμοποιούν το μηχανάκι τους για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους, τα ένσημα που λείπουν για τη σύνταξη ή για να ξεφύγουν από την ανεργία.
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα πύκνωσαν οι συλλογικές δράσεις και η προσπάθεια οργάνωσης σε σωματεία, για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των διανομέων.
Σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή, δύο περίπου χρόνια μετά την αντίστοιχη κινητοποίηση, αποτελεί η απεργία που έχει εξαγγείλει για την Πέμπτη 11 Απρίλη η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ). Στο πλαίσιο της απεργίας, θα πραγματοποιηθεί μοτοπορεία με αφετηρία το Πεδίον του Άρεως, στις 12 το μεσημέρι, η οποία αναμένεται να κάνει «στάση» και στο υπουργείο Εργασίας.
Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να ακουστεί η φωνή των ίδιων των διανομέων και των αναγκών τους.
Αντίστοιχο κάλεσμα απευθύνει για τη Θεσσαλονίκη και η «Επιτροπή Αγώνα Διανομέων» (η μοτοπορεία θα ξεκινήσει στις 10.30 το πρωί, στη συμβολή της Εγνατίας με την Αγ. Σοφίας), μέλη της οποίας συναντήθηκαν με τον γ.γ. του υπουργείου Εργασίας τον περασμένο μήνα.
Η «Επιτροπή Αγώνα Διανομεών» ζητά από την κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατάρτιση και ψήφιση ενός αυστηρού νομοσχεδίου για τα θέματα του κλάδου τους, αλλά και να δημιουργηθεί ένας μηχανισμούς μόνιμου ελέγχου, ώστε - όπως είπε - να τηρείται η εργατική νομοθεσία και να μας εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας. «Θα πρέπει να κλείνει οριστικά όποιος πιάνεται να παρανομεί» είχε δηλώσει η Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού - Τουρισμού, σημειώνοντας ότι «πρέπει επιτέλους να καταστεί σαφές ότι παίζουν με ανθρώπινες ζωές».
Ο Ανδ. Νεφελούδης, από την πλευρά του, είχε προανγγείλει εντατικούς ελέγχους προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι εργοδότες τηρούν τα προβλεπόμενα της εγκυκλίου που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας (αναλυτικά εδώ οι προβλέψεις της εγκυκλίου). Αυτές τις ημέρες, με αφορμή την απεργία, αναμένεται να συναντηθεί εκ νέου με τα σωματεία του κλάδου.
Όπως υπενθυμίζουν στο δικό τους κάλεσμα οι «Reworkers», βασικές αιχμές διεκδίκησης των διανομέων είναι:
• Η καθιέρωση της υποχρέωσης του εργοδότη να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος, μπουφάν κ.λπ.) στους διανομείς (σ.σ.: ήδη προβλέπεται στην προαναφερθείσα εγκύκλιο αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν βελτιώσεις)
• Η κατοχύρωση της ευθύνης του εργοδότη να συντηρεί το μεταφορικό όχημα
• Η θεσμοθέτηση του δικαιώματος αποζημίωσης των διανομέων από τον εργοδότη, σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος
• Η δημιουργία περισσότερων δικλείδων ασφαλείας για τους διανομείς, ώστε να μην εργάζονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες (παγετός, καύσωνας κ.λπ.)
• Η ένταξη των διανομέων στη νομοθεσία για τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα
Η μακαρονάδα της απεργίας
Παράλληλα, στα social media κυκλοφορεί η παρότρυνση προς όλους μας να σκεφτούμε ως εργαζόμενοι και όχι ως καταναλωτές. Η... συνταγή είναι απλή:
Για το «μενού» της εργοδοτικής ασυδοσίας σε βάρος των διανομέων (ντελίβερι, κούριερ) έχουμε γράψει πολλές φορές (εδώ τα σχετικά δημοσιεύματα του Left.gr). Τα χρόνια της κρίσης και εν μέσω της συνολικής απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων, οι συνθήκες εργασίας των περίπου 20.000 διανομέων της χώρας έγιναν ακόμη χειρότερες, με αποτέλεσμα την πρόκληση όλο και περισσότερων εργατικών ατυχημάτων (πολλά από τα οποία δεν δηλώνονται καν ως τέτοια) που κοστίζουν ανθρώπινες ζωές.
Ζωές νέων ανθρώπων αλλά και μεγαλύτερων, οι οποίοι λόγω της κρίσης χρησιμοποιούν το μηχανάκι τους για να συμπληρώσουν το εισόδημά τους, τα ένσημα που λείπουν για τη σύνταξη ή για να ξεφύγουν από την ανεργία.
Παράλληλα, το τελευταίο διάστημα πύκνωσαν οι συλλογικές δράσεις και η προσπάθεια οργάνωσης σε σωματεία, για την υπεράσπιση και διεύρυνση των δικαιωμάτων των διανομέων.
Σημαντικό βήμα στην κατεύθυνση αυτή, δύο περίπου χρόνια μετά την αντίστοιχη κινητοποίηση, αποτελεί η απεργία που έχει εξαγγείλει για την Πέμπτη 11 Απρίλη η Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ). Στο πλαίσιο της απεργίας, θα πραγματοποιηθεί μοτοπορεία με αφετηρία το Πεδίον του Άρεως, στις 12 το μεσημέρι, η οποία αναμένεται να κάνει «στάση» και στο υπουργείο Εργασίας.
Ήρθε, λοιπόν, η ώρα να ακουστεί η φωνή των ίδιων των διανομέων και των αναγκών τους.
Αντίστοιχο κάλεσμα απευθύνει για τη Θεσσαλονίκη και η «Επιτροπή Αγώνα Διανομέων» (η μοτοπορεία θα ξεκινήσει στις 10.30 το πρωί, στη συμβολή της Εγνατίας με την Αγ. Σοφίας), μέλη της οποίας συναντήθηκαν με τον γ.γ. του υπουργείου Εργασίας τον περασμένο μήνα.
Η «Επιτροπή Αγώνα Διανομεών» ζητά από την κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατάρτιση και ψήφιση ενός αυστηρού νομοσχεδίου για τα θέματα του κλάδου τους, αλλά και να δημιουργηθεί ένας μηχανισμούς μόνιμου ελέγχου, ώστε - όπως είπε - να τηρείται η εργατική νομοθεσία και να μας εξασφαλιστούν ανθρώπινες συνθήκες εργασίας, υγιεινής και ασφάλειας. «Θα πρέπει να κλείνει οριστικά όποιος πιάνεται να παρανομεί» είχε δηλώσει η Μαργαρίτα Κουταλάκη, μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδικάτου Επισιτισμού - Τουρισμού, σημειώνοντας ότι «πρέπει επιτέλους να καταστεί σαφές ότι παίζουν με ανθρώπινες ζωές».
Ο Ανδ. Νεφελούδης, από την πλευρά του, είχε προανγγείλει εντατικούς ελέγχους προκειμένου να διαπιστωθεί εάν οι εργοδότες τηρούν τα προβλεπόμενα της εγκυκλίου που εξέδωσε το υπουργείο Εργασίας (αναλυτικά εδώ οι προβλέψεις της εγκυκλίου). Αυτές τις ημέρες, με αφορμή την απεργία, αναμένεται να συναντηθεί εκ νέου με τα σωματεία του κλάδου.
Όπως υπενθυμίζουν στο δικό τους κάλεσμα οι «Reworkers», βασικές αιχμές διεκδίκησης των διανομέων είναι:
• Η καθιέρωση της υποχρέωσης του εργοδότη να παρέχει τα μέσα ατομικής προστασίας (κράνος, μπουφάν κ.λπ.) στους διανομείς (σ.σ.: ήδη προβλέπεται στην προαναφερθείσα εγκύκλιο αλλά πιθανότατα θα χρειαστούν βελτιώσεις)
• Η κατοχύρωση της ευθύνης του εργοδότη να συντηρεί το μεταφορικό όχημα
• Η θεσμοθέτηση του δικαιώματος αποζημίωσης των διανομέων από τον εργοδότη, σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος
• Η δημιουργία περισσότερων δικλείδων ασφαλείας για τους διανομείς, ώστε να μην εργάζονται σε ακραίες καιρικές συνθήκες (παγετός, καύσωνας κ.λπ.)
• Η ένταξη των διανομέων στη νομοθεσία για τα βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα
Η μακαρονάδα της απεργίας
Παράλληλα, στα social media κυκλοφορεί η παρότρυνση προς όλους μας να σκεφτούμε ως εργαζόμενοι και όχι ως καταναλωτές. Η... συνταγή είναι απλή:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου