ΑΝΤΙ ΝΑ ΜΕΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ
ΤΙΜΕΣ...ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΦΡΑΓΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ Ο ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΙΑΡΗΣ
ΠΟΥ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥ (ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΔΟΥΛΕΙΑ),...ΑΥΞΑΝΟΥΝ ΤΙΣ
ΤΙΜΕΣ!!!
Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο αύξησης
της τιμής των εισιτηρίων των αστικών συγκοινωνιών κατά 25% ακόμα και
μέσα στον Οκτώβριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, εν όψει της κατάθεσης του
προϋπολογισμού, το οικονομικό επιτελείο ζητεί σημαντική περικοπή της
κρατικής επιχορήγησης που θα λάβει για τη λειτουργία της η ΟΣΥ
(λεωφορεία και τρόλεϊ).
Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, η οποία αρχικώς είχε τοποθετηθεί για τον προηγούμενο Μάρτιο, ενώ στη συνέχεια μετατέθηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
Σύμφωνα με το αρχικό σενάριο, εάν εφαρμοστούν αυξήσεις, η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) θα διαμορφωθεί σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Στα μειωμένα εισιτήρια οι τιμές με αύξηση 25% θα διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.
Σε κάθε περίπτωση το οριστικό ποσοστό της αύξησης είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ποσό της επιδότησης που θα δοθεί, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, συζητείται να είναι μειωμένο κατά το 1/3 του περυσινού που ήταν 120 εκατ. ευρώ.
Στις συνεχείς συσκέψεις που πραγματοποιούνται για το ζήτημα αυτό, διερευνάται και το ενδεχόμενο το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ να διατηρήσουν τα ίδια κόμιστρα δεδομένου ότι η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) εμφανίζει ήδη λειτουργική κερδοφορία και την επόμενη χρονιά δεν θα λάβει επιδότηση.
Παράλληλα στο υπουργείο Υποδομών εξετάζεται και ενδεχόμενη κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου διάρκειας 1,5 ώρας με τη μορφή που έχει σήμερα και αντικατάστασής του με ένα ενιαίο εισιτήριο ανά κατεύθυνση. Ουσιαστικά το εισιτήριο θα έχει την ίδια χρονική διάρκεια, αλλά δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιστροφή καθώς δεν θα είναι πολλαπλών κατευθύνσεων, ενώ διερευνάται και η δυνατότητα διάθεσης φτηνότερων εισιτηρίων για κοντινές αποστάσεις.
Η ηγεσία του υπουργείου, πάντως, παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της αποφυγής των αυξήσεων, ενώ θα συνεχίσει την προσπάθεια πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής, την οποία ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε χειρότερη από τη φοροδιαφυγή. Ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε πως η άνοδος της τιμής του εισιτηρίου θα είναι «ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο». Πρόσθεσε μάλιστα πως «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο αλλά και να μη συζητούμε για αύξηση».
ΟΑΣΘ
Μείωση της κρατικής επιδότησης
Μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία ενδέχεται να φέρει και περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων, αναμένεται και στον ΟΑΣΘ, με εκπροσώπους του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει επαφές η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. «Ολα τα ζητήματα πρέπει να μπουν στο τραπέζι. Η ΟΣΥ μείωσε μισθούς. Ολη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται. Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Η αύξηση της τιμής των εισιτηρίων αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, η οποία αρχικώς είχε τοποθετηθεί για τον προηγούμενο Μάρτιο, ενώ στη συνέχεια μετατέθηκε για τον Οκτώβριο του 2013.
Σύμφωνα με το αρχικό σενάριο, εάν εφαρμοστούν αυξήσεις, η τιμή του ενιαίου εισιτηρίου των 1,40 ευρώ (για όλα τα μέσα) θα διαμορφωθεί σε 1,75 ευρώ και το αντίστοιχο εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ ή τραμ στο 1,50 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα. Στα μειωμένα εισιτήρια οι τιμές με αύξηση 25% θα διαμορφωθούν στα 0,90 ευρώ και 0,75 ευρώ αντίστοιχα.
Σε κάθε περίπτωση το οριστικό ποσοστό της αύξησης είναι άμεσα συνδεδεμένο με το ποσό της επιδότησης που θα δοθεί, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, συζητείται να είναι μειωμένο κατά το 1/3 του περυσινού που ήταν 120 εκατ. ευρώ.
Στις συνεχείς συσκέψεις που πραγματοποιούνται για το ζήτημα αυτό, διερευνάται και το ενδεχόμενο το μετρό, ο ηλεκτρικός σιδηρόδρομος και το τραμ να διατηρήσουν τα ίδια κόμιστρα δεδομένου ότι η ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) εμφανίζει ήδη λειτουργική κερδοφορία και την επόμενη χρονιά δεν θα λάβει επιδότηση.
Παράλληλα στο υπουργείο Υποδομών εξετάζεται και ενδεχόμενη κατάργηση του ενιαίου εισιτηρίου διάρκειας 1,5 ώρας με τη μορφή που έχει σήμερα και αντικατάστασής του με ένα ενιαίο εισιτήριο ανά κατεύθυνση. Ουσιαστικά το εισιτήριο θα έχει την ίδια χρονική διάρκεια, αλλά δεν θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επιστροφή καθώς δεν θα είναι πολλαπλών κατευθύνσεων, ενώ διερευνάται και η δυνατότητα διάθεσης φτηνότερων εισιτηρίων για κοντινές αποστάσεις.
Η ηγεσία του υπουργείου, πάντως, παραμένει προσηλωμένη στον στόχο της αποφυγής των αυξήσεων, ενώ θα συνεχίσει την προσπάθεια πάταξης της εισιτηριοδιαφυγής, την οποία ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης χαρακτήρισε χειρότερη από τη φοροδιαφυγή. Ο κ. Χρυσοχοΐδης υπογράμμισε πως η άνοδος της τιμής του εισιτηρίου θα είναι «ό,τι πιο επαχθές και επώδυνο». Πρόσθεσε μάλιστα πως «η προσπάθεια που κάνουμε είναι να μην αυξηθεί το εισιτήριο αλλά και να μη συζητούμε για αύξηση».
ΟΑΣΘ
Μείωση της κρατικής επιδότησης
Μείωση της κρατικής επιδότησης, η οποία ενδέχεται να φέρει και περικοπές στις αποδοχές των εργαζομένων, αναμένεται και στον ΟΑΣΘ, με εκπροσώπους του οποίου έχει ήδη ξεκινήσει επαφές η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών. «Ολα τα ζητήματα πρέπει να μπουν στο τραπέζι. Η ΟΣΥ μείωσε μισθούς. Ολη η χώρα, όλοι οι συνάνθρωποί μας πλήττονται. Δεν μπορεί κάποιοι να έχουν τόσο υψηλές αποδοχές. Θα περιμένω τους εκπροσώπους του ΟΑΣΘ να έρθουν στο τραπέζι να συζητήσουν όλα τα ζητήματα με καλή πίστη», είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
Από: ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
ΕΘΝΟΣ
ΠΡΕΖΑ TV
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου