Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Το ηλιακό αεροπλάνο κερδίζει το στοίχημα



Η ιστορία του Solar Impulse, του πρώτου αμιγώς ηλιακού αεροπλάνου, είναι πολύ διδακτική αφού δείχνει με τον πιο χειροπιαστό τρόπο ότι μια εναλλακτική ιδέα μπορεί να έχει προοπτική εάν παίρνει σάρκα και οστά με ρεαλιστικά και σταθερά βήματα, χωρίς να υπόσχεται ότι η κοσμογονία θα έρθει από τη μια μέρα στην άλλη.
Και η διαδρομή του Solar Impulse το επιβεβαιώνει.

Το 2010 πέταξε για 350 μέτρα, το 2012 έκανε διηπειρωτικό ταξίδι από τη Μαδρίτη μέχρι το Ραμπάτ του Μαρόκου και στις 7 Ιουλίου ολοκλήρωσε με επιτυχία το ιστορικό ταξίδι από το Σαν Φρανσίσκο μέχρι τη Νέα Υόρκη! Ένα ταξίδι εμβληματικό αφού το γύρο των ΗΠΑ  έχουν κάνει ή προσπάθησαν να κάνουν όλοι οι πρωτοπόροι του 20ου αιώνα. Ένα ταξίδι - πρόβα τζενεράλε για το γύρο του κόσμου που θα επιχειρήσει το 2015.

Όταν πριν από τρία χρόνια  ο Bertrand Piccard παρουσίαζε για πρώτη φορά το όραμά του για το Solar Impulse, το πρώτο αεροπλάνο που θα κινούνταν μόνο με τη δύναμη του ήλιου, η αλήθεια είναι η επιτυχία του εγχειρήματός του αμφισβητήθηκε σθεναρά. Όπως αμφισβητείται οτιδήποτε χτυπάει ευθέως την κυρίαρχη αντίληψη για το πώς πρέπει να κινείται ο κόσμος, την κυρίαρχη αντίληψη για την απόλυτη επικράτηση στους αιώνες των αιώνων των συμβατικών – βρώμικων καυσίμων.

Θα καταφέρει άραγε κάποια στιγμή στο μέλλον να αποτελέσει μια εναλλακτική λύση για ασφαλείς και φιλικές προς την τσέπη μας και το περιβάλλον αερομεταφορές;
Το ερώτημα ασφαλώς και δεν μπορεί να απαντηθεί σήμερα γιατί ο δρόμος που έχει να διανύσει ο  Bertrand Piccard και το Solar Impulse είναι ακόμα μακρύς και δύσκολος.

Και δυστυχώς, υπάρχει ακόμα ένα κρίσιμο ερώτημα… Θα αφήσουν τον Bertrand και την επιστημονική ομάδα του να συνεχίσει ή ελλείψει κονδυλίων και με πρόσχημα την επίτευξη του «ακατόρθωτου» η προσπάθεια θα μείνει στη μέση;

Φωτοβολταϊκά κύτταρα

Το «Solar Impulse» είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, έχει βάρος 1600 κιλά,  όσο ένα μικρό αυτοκίνητο, ενώ το άνοιγμα των φτερών του είναι όσο και ενός Boeing 747.

Η φιλοσοφία του είναι βασισμένη στις αρχές των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Στα φτερά του έχουν τοποθετηθεί 12.000 φωτοβολταϊκά κύτταρα τα οποία συλλέγουν την ηλιακή ενέργεια, η οποία στη συνέχεια αποθηκεύεται σε μια συστοιχία μπαταριών ιόντων-λιθίου. Από τις μπαταρίες η ενέργεια μεταφέρεται και δίνει κίνηση στους τέσσερις κινητήρες του ηλιακού αεροπλάνου.

Οι επιστήμονες με συνεχείς παρεμβάσεις και τροποποιήσεις που κάνουν όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταφέρει να αυξήσουν εντυπωσιακά τη χρονική διάρκεια που μπορεί να πετάει και τώρα δίνουν βάρος στη δυνατότητα να πετά ακόμα και κατά τη διάρκεια ισχυρών βροχοπτώσεων και καταιγίδων.
 
Από ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου