Απ' ευθείας σύνδεση με όλο τον κόσμο σχεδιάζει να αποκτήσει η Κίνα με την κατασκευή υπερσύγχρονων σιδηροδρομικών δικτύων που θα ξεκινούν από την Κίνα και θα καταλήγουν στις ΗΠΑ μέσω Ρωσίας.
Το υπερφιλόδοξο πρόγραμμα με την επωνυμία «Κίνα-Ρωσία-Καναδάς-Αμερική», που παρουσίασε η Κινεζική Ακαδημία Μηχανολογίας, θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκληρου από το κινεζικό κράτος και θα «τρέξει» με τρένα υψηλής ταχύτητας που θα φτάνουν τα 350 χιλιόμετρα την ώρα.
Η γραμμή με προορισμό τις ΗΠΑ, θα έχει συνολικό μήκος 13.000 χλμ., θα ξεκινά από τη βορειοανατολική Κίνα και θα διασχίζει τη Σιβηρία απ' όπου θα περνά στην Αλάσκα μέσω μιας υπολάσσιας σήραγγας που θα είναι η μεγαλύτερη στον κόσμο και θα φτάνει στις ΗΠΑ μέσω Καναδά.
Το Πεκίνο βρίσκεται ήδη σε διαπραγμάτευση με τη Μόσχα, ώστε να εξασφαλίσει το «πράσινο φως» εδώ και χρόνια, ενώ πιστεύει ότι πλέον βρίσκεται κοντά σε μια συμφωνία.
Το ταξίδι θα διαρκεί δύο ημέρες, ενώ τα τρένα θα είναι τελευταίας τεχνολογίας.
Το Πεκίνο σχεδιάζει ωστόσο κι άλλες σιδηροδρομικές γραμμές, η κατασκευή των οποίων φέρεται να έχει αρχίσει, που θα συνδέουν την Κίνα με το Λονδίνο μέσω Παρισιού, Βερολίνου, Βαρσοβίας, Κιέβου και Μόσχας. Μια δεύτερη ευρωπαϊκή γραμμή θα συνδέει την Κίνα με τη Γερμανία μέσω Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν, Τουρκμενιστάν, Ιράν και Τουρκίας, ακολουθώντας το δρόμο του μεταξιού.
Η Πανασιατική γραμμή που θα συνδέει την Κίνα με τη Σιγκαπούρη μέσω Καμπότζης, Βιετνάμ, Ταϊλάνδης και Μαλαισίας είναι ήδη υπό κατασκευή, ενώ γίνονται σχεδιασμοί και για σιδηροδρομική σύνδεση Κίνας-Αφρικής.
Ο επικεφαλής της Κινεζικής Ακαδημίας Μηχανολογίας Γουάνγκ Μενγκ Σου αρνήθηκε να δώσει πολλές διευκρινήσεις για το κινεζικό πρόγραμμα, υποστηρίζοντας ότι δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί, γεγονός που έδωσε έδαφος για αμφισβητήσεις σχετικά με το εάν είναι εφικτή η κατασκευή ενός τέτοιου γιγαντιαίου έργου.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι η Κίνα εκτός από παγκόσμια οικονομική δύναμη οραματίζεται να γίνει και το κέντρο του κόσμου, εκμηδενίζοντας τις τεράστιες αποστάσεις που τη χωρίζουν από την Ευρώπη και την Αμερική.
ΠΗΓΕΣ: BBC-Guardian και Enet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου